نمد سنتی پشمی خوب

همیشه کیفیت حرف اول را در خرید نمد طبیعی می زند. زیرا مواد اولیه نمد از جمله پشم می‌بایست خالص ، بدون بو و شسته شده باشد. خرید نمد پشمی با ارزانترین قیمت امسال 1402 و صرف وقت کافی از نمدمالی کوبیده با ضخامت ۲ سانتیمتر استاندارد داشته باشد. پشم درجه یک در تولید کیفیت بالا نمد بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال خرید نمد طبیعی با قیمتی خوب هستید بهتر است از مراکز معتبر فروش آن را تهیه کرده زیرا امکان تقلبی بودن نمد طبیعی بسیار زیاد است.

همچنین میتوانید از طریق راه های ارتباطی سایت حاظر از تخفیفات ویژه هر خرید نمد طبیعی و اشانتیون آن بهرمند شوید.

 

نمد چیست ؟

نمد بافی چیست

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سنین میانسالی به سر می‌برید احتمالا در دوران کودکی خود زیرانداز نمد سنتی را دیده اید. نمد همان دست ساخته های پشمی هست که به وسیله فشار و رطوبت در هم تنیده شده و تبدیل به پارچه ضخیم یا همان نمد شده است.

نمد بافی در گذشته دارای تاریخچه بس دراز و پر فراز و نشیبی را از سر گذرانده، که دستخوش تغییرات همه جانبه شده است. امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناوری انواع نمد ماشینی و نمد سنتی دستباف را در نقاط مختلف کشور می‌توان یافت.

در گذشته نمد مالی به شیوه سنتی بسیار کار سخت و طاقت فرسا بود. اما اکنون با وجود دستگاه های کوبش نمد این کار راحت تر از قبل شده است.

البته کیفیت خرید نمد طبیعی همیشه به فردی که از تجربه و تخصص این حرفه اصیل ایرانی و به اصطلاح کار بلد است! تأثیر زیادی دارد.

 

نمد خوب از کجا بخرم؟

نمد سنتی پشمی خوب

شاید این سوال که نمد خوب چه نمدی است؟ یا نمد خوب از کجا بخرم ؟ در ذهن شما نیز وجود دارد. در بازار به علت تنوع زیاد خرید نمد طبیعی باعث شده که مقایسه بین نمد خوب و بد صورت بگیرد.

بنابراین در اینجا به بررسی اجمالی به انواع مختلف نمد سنتی ایران می پردازیم؛

  • نمد خوب به نمدی میگویند که در هنگام لمس کردن صاف و یکدست باشد‌. به این معنا که نمد جایی ضخیم تر یا نازک‌تر نباشد. زیرا موقع نشستن احساس راحتی کمتری خواهید داشت و مهم تر اینکه وقتی نمد نازک باشد به راحتی موقع شستن از هم جدا و سوراخ خواهد شد.
  • نمد فرش خوب، بهتر است از ضخامت بین ۱,۵ تا ۲ سانتیمتر برخوردار باشد.
  • نکته مهم دیگر ، شسته شده و بدون بو باشد. گاهی ممکن است نمد فرش شما به علت کمبود آب در آن منطقه شسته نشده و خوب پشم از هم جدا نشده باشد.

در خصوص سوال نمد خوب از کجا بخرم؟ بهترین کیفیت نمد معمولا در نقاط مرکزی ایران تولید می‌شود. هر چه پشم خالص و درجه یک در آن منطقه بیشتر باشد مسلما خرید نمد طبیعی بهتری خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید:نمد صادارتی ۲ در ۱ ایران + مشخصات کلی

نکات مهم در خرید فرش نمدی

قبل از خرید فرش نمدی پشمی بهترین راه جهت تشخیص کیفیت آن دیدن مشخصات کلی محصول است. خرید نمد سنتی به واسطه قیمت ارزان آن شناخته شده است.

در بازار شما با چند اصلاح در انواع مختلف نمد سنتی آشنا خواهید شد.

 

نمد سنتی: این محصول به عنوان نمد طبیعی با پشم گوسفند یا بره شناخته شده است.  نمد سنتی یا نمد فرش با طرح های اصیل ایرانی هر منطقه جغرافیایی و در ابعاد ۲×۱ یا ۱۳۰ در ۷۰ تولید می شود. خرید نمد طبیعی که پرفروشترین آنها نمد ۲×۱ با ضخامت ۲ سانتیمتر است. تشک های نمدی طبی به صورت بدون طرح و با دور دوزی برزنت ساخته شده‌اند.

 

نمد شتر: این مدل از ترکیب دو پشم طبیعی گوسفند و شتر استفاده شده است. که معمولا به علت گرانی پشم شتر نمد بسیار نازک است. البته باید در نظر بگیرید که نمد شتر امکان تقلبی بودن آن بسیار بالاست. و شاید تعداد معدودی از کارگاه تولیدی نمد در ایران قادر به تولید نمد شتر باشند.

درصد بالایی از نمد محلی که به رنگ قهوه ای شتری هستند در بازار به عنوان نمد شتر به فروش می رسانند. که تقلبی بودن این نمد بخاطر سود جویی افرادی از آن و تبلیغات کاذب است. شایان ذکر است که خرید نمد شتر اصل از قیمت چند میلیونی و بسیار بالاتر از خرید نمد محلی است.

بیشتر بخوانید:خواص نمد شتر که تا حالا نشنیده اید

 

نمد سنگی لاکچری: این طرح الهام گرفته از سنگهای کف رودخانه است. که البته با ترکیب رنگهای خود رنگ پشم محلی تولید شده است و ظاهری شبیه به سنگ دارد. ضخامت هر نمد در حدود ۴ سانتیمتر است. خرید نمد طبیعی با ظاهری مدرن و شیک به دکوراسیون شما می دهد.

بیشتر بخوانید: پادری نمدی سنگی فانتزی جدید برای دکوراسیون فضای لاکچری

 

نمد مرینوس‌‌: نوعی دیگر از بهترین نوع پشم مصرفی در نمد ، از گوسفند استرالیایی مرینوس تشکیل شده است. جالب است بدانید این نوع نمد بسیار لطیف و زیبا است. البته بخاطر وارداتی بودن پشم مرینوس قیمت آن بالاتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید کمربند نمدی مرینوس+ مشخصات کامل

 

نمد ماشینی: نوعی نمد ضخیم در بازار بعنوان قالیچه نمدی وجود دارد. الیاف این نمد ها کاملا مصنوعی هستند. رویه نمد چاپی است و پشت قالیچه شبیه به موکت نمدی می‌باشد. نمد ماشینی برای پیکنیک بسیار سبک و قابل حمل آسان است. 

بیشتر بخوانید: صادر کننده قالیچه نمدی عمده

 

فرق فرش نمدی ماشینی با فرش نمدی سنتی

تفاوت نمد ماشینی و دستباف

تفاوت بسیاری از نظر ظاهر و نوع مواد تشکیل دهنده بین فرش نمدی ماشینی با خرید نمد سنتی وجود دارد.

مواد اولیه فرش ماشینی از الیاف مصنوعی پرز قالی یا الیاف بازیافتی که در کارخانه بصورت نمد در می آید.

طرح های قالیچه پشت نمد ، چاپی است. نقش و نگارهای قالیچه نمدی برگرفته از فرش ماشینی هستند. سبک و قابل حمل است.

اما نمد سنتی طبیعی از الیاف پشم گوسفند و مواد اولیه طبیعی تشکیل شده است. نمد داری خاصیت درمانی پشم است. دوام نمد طبیعی با کیفیت بیشتر است.

خرید نمد طبیعی به واسطه نگهداری درست می تواند تا ۵۰ سال نیز عمر مفید داشته باشد. بواسطه پشم، وزن نمد طبیعی بیشتر از نمد ماشینی است.

 

بیشتر بخوانید :خرید نمد طبیعی در تهران ۱۰۰٪ پشم خالص+ تضمین کیفیت

 

 

لیست قیمت انواع فرش نمدی 1402

قیمت گلیم نمدی طبیعی بسته به نوع طرح و ضخامت آن متفاوت است. برای مشاهده لیست قیمت انواع فرش نمدی 1402 به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید تا مشاوران سایت در اسرع وقت لیست کامل محصولات نمدی را در اختیار شما قرار دهند.

لیست قیمت محصولات نمد فرش طبیعی

تماس با ما:https://namaddoni.com/contact/

 

چرا خرید نمد طبیعی از رامش نمد ؟

 

در تمام این استان‌ها رامش نمد همراه شماست. رامش نمد بزرگترین تولید کننده انواع محصولات نمدی طبیعی و کالای خواب است که در تمام فرایند خرید نمد طبیعی شما را راهنمایی می‌کند. حال با خود می‌گویید چرا؟

فرقی نمی کند کجای ایران باشید!

از تهران گرفته تا شمال و از شمال تا به جنوب!

چون شعار سازمانی ما مبنی بر این است که « انتخاب درست شما اولویت است نه فروش محصول ما … »

محصولات نمدی طبیعی رامش نمد میزبان سلامتی و آرامش شما…

 

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *