همان‌طور که در استفاده از نمد سنتی که خاصیت درمانی پشم آن از بروز بسیاری بیماری های روماتیسمی یا دیسک کمر جلوگیری می کند، از بین بردن بوی پشم گوسفندی در نمد طبیعی در فرایند تولید آن نیز نقش اساسی دارد. زیرا خوابیدن روی نمد که بوی پشم بدهد آزار دهنده است.

استفاده از نمک و جوش شیرین یک پاک کننده ضد عفونی کننده طبیعی برای رفع بوی نامطلوب پشم گوسفند است.

اگر به دنبال راه حلی سریع و آسان برای از بین بردن بوی پشم گوسفندی هستید با ما همراه باشید.

 

چرا نباید نمد طبیعی ارزان قیمت خریداری کرد ؟

نمد سنتی ارزان

اولین گام برای از بین بردن بوی پشم گوسفندی ، نخریدن نمد طبیعی بی‌کیفیت یا ارزان قیمت است. چرا که ، نمد ضعیف را از پشم های دباغی شده گوسفند تهیه می‌کنند.

علت این امر ، برای اینکه راحت تر از پوست جدا شود، پشم در آب و آهک چند ساعت قرار داده و همین امر سبب ماندگاری بیشتر بوی پشم گوسفند می شود.

بنابراین بعد از تولید نمد باید چندین بار شستشو داده شود. البته در مواردی دیده شده که حتی شستشو نمد با مواد شوینده نیز باز هم مقداری بوی پشم در آن باقی می‌ماند.

پس خیلی مهم است که نمد طبیعی را از کجا و با چه کیفیتی خریداری می کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نمد ایران | قیمت خرید انواع نمد سنتی

نکته مهم: ۹۹ درصد مواقع نمد های ارزان قیمت در دسته نمد بی کیفیت قرار دارند!

جالب است بدانید که پشم های که دارای درجه کیفی بالاتری برخوردار هستن، از چیدن پشم بهاره گوسفند تهیه شده و زمانی که پشم حلاجی شده تمام ذرات و آلودگی های آن از بین می رود.

در نهایت از بین بردن بوی پشم گوسفندی، بعد از تکمیل فرایند تولید نمد سنتی اعلا ، نمد را با مواد شوینده ملایم شستشو داده می شود. بنابراین به راحتی و سریع تر بوی نمد گرفته

می‌شود.

بیشتر بخوانید: شستن نمد در منزل

بهترین راه برای خلاصی از بوی پشم گوسفند در نمد چیست ؟

از بین بردن بوی نمد

بهترین راه برای خلاصی از بوی پشم گوسفند پهن کردن نمد طبیعی در هوای آزاد و آفتاب مستقیم است. با ما همراه باشید:

۱_هوای آزاد باعث خشک شدن کامل و نم احتمالی نمد شما در زمان تولید آن است.

هر چند اگر نمد باکیفیت را بصورت اینترنتی خریداری کرده باشید ، همان بسته بندی و در طی مسیر باعث حفظ رطوبت و به اصطلاح عرق کردن نمد می‌شود.

بنابراین بعد از باز کردن بسته بهتر است به مدت ۲ روز نمد را در آفتاب مستقیم پهن کنید.

۲_ اگر نمدی دارید که میخواهید زودتر از بوی پشم گوسفند خلاص شوید کمی روی آن جوش شیرین و نمک بپاشید.

۳_نکته بعدی که باید به آن توجه کرد ، طریقه شستشوی نمد می‌باشد . که بهتر هست به اصطلاح نمد نیمه شسته یا نمد شسته شده خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه نمد سنتی را ترمیم کنیم؟ | خرید نمد سنتی

۴_تا جایی که ممکنه است این مرحله باید با مواد شوینده که آنزیم ملایم و کم تر هست انجام گیرد.

چون نمد و شستشو آن کار حساس و دقیق است باید اصولی انجام شود. تا بوی نامطلوب پشم گوسفند تا حد امکان از بین برود.

البته باید خاطر نشان کرد که، نگرانی در خصوص از بین بردن بوی پشم گوسفند در اثر گذر زمان کامل از بین خواهد رفت. به طوری که بعد از یک ماه از نگهداری نمد پشمی هیچگونه بوی نامطبوعی در آن را استشمام نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید:خواص نمد شتر که تا حالا نشنیده اید

خرید اینترنتی نمد سنتی

خرید اینترنتی نمد طبیعی باکیفیت بالا بدون واسطه در اختیار شما عزیزان قرار دارد. تنوع طرح های مختلف و تولید شده از بهترین نوع پشم درجه یک در ایران است.

برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید. آنها با شبکه اجتماعی مختلف آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. و شما را برای تهیه و یک خرید به یاد ماندنی راهنمایی و مساعدت میکنند.

خرید اینترنتی نمد سنتی

6 دیدگاه

  • سازه های نمدی و پارچه های نمدی علاوه بر این که در فصل های سرد کاربرد دارند همه روزه از سوی هنرمندان این رشته نیز خریداری میشود تا در کارهای هنری مورد استفاده قرار گیرد

  • نمد با استفاده از پشم گوسفند تولید میشود . پس هر چه پشم مورد استفاده مرغوب تر باشد نمد مرغوب تری نیز خواهیم داشت . وباید به این نکته ی مهم توجه کرد !

  • کارگاه های نمد سازی زیادی در ایران وجود دارد به خصوص در استانهای چهار محال و بختیاری و استان اصفهان پس این استانها ظرفیت تولید بسیار بالایی در تولید این محصول دارند

  • محصولات و مشتقاتی ک میشه از نمد گرفت شامل : کلاه نمدی / کیف نمدی / فرش نمدی / پادری های نمدی / عروسک های نمدی و… است پس کاربرد های زیادی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد

  • ممنون از مطالب و مقاله مفید شما ، از خوندش کلی لذت بردم و سودمند بود ؛ با آرزوی موفقیت برای شما و داشتن کسب و کاری پر رونق ♥

  • سلام و ارادت
    من از نمد های بزرگ شما سفارش دادم و از کیفیت عالی و قیمت مناسبش را به همه پیشنهاد میکنم انشالله خدا بهتون تندرستی و شادکامی بدهد
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *