نمد طبیعی با ضخامت مختلف

عرضه کننده انواع نمد طبیعی با پشم صد در صد خالص و ضخیم در مرکز خرید محصولات نمدی دستباف موجود است. نمد سنتی را میتوان بصورت متری با ارزانترین قیمت و تضمین کیفیت خریداری نمود. مرکز تولیدی معتبر عرضه نمد در ایران با آسودگی خاطر از کیفیت مناسبی برخوردار است. نمد پشمی بصورت خود رنگ و کاملا طبیعی به شیوه نمدمالی سنتی ایرانی تولید گردیده است. خاصیت درمانی و گرما بخشی آن برای انسان بسیار مفید است. برخلاف الیاف مصنوعی ، جنس نمد طبیعی از پشم بهاره گوسفند است و ایجاد حساسیت نمیکند. برای سفارش بهترین کیفیت ممکن نمد ارگانیک میتوان به مراکز معتبر و تخصصی در این زمینه مراجعه کرد.

نمد طبیعی با ضخامت مختلف

نمد طبیعی متری چنده؟

نمد طبیعی متری چنده

نمد طبیعی را هم بصورت متری و هم بصورت تخته نمد در ابعاد مختلف تولید میشود. ممکن است که در ذهن شما این سوال که قبل از خرید قیمت نمد پشمی را بصورت متری بخواهید محاسبه کنید. شاید در مورد نمد مالی و زحمت های تولید نمد در مستند ها و تصاویر گوناگونی مشاهده کرده اید. نمد سنتی امروز به همان شیوه نمدمالی انجام می‌گیرد. البته با وجود دستگاه های حلاجی و دستگاه کوبش عمل نمدمالی کمی آسانتر شده است. اما در نهایت ۹۰ درصد کار نمد همچنان باید با دست انجام گیرد. از چیدن پشم بهاره و جداسازی آنها برای نمد گرفته تا مراحل طراحی نقشه نمد و…

قیمت زیرانداز نمدی بصورت متری یا بصورت تخته ای اعلام شد. برای سفارش و اطلاع قیمت نمد طبیعی به شماره تماس واتساپ مشاوره فروش شرکت رامش نمد مراجعه نمایید.

نمد طبیعی متری در ابعاد بزرگ ۳۵ متری و عرض ۱۵۰ موجود است‌. ضخامت نمد در حدود یک سانت و همچنین ۲ سانت هست.

 

تفاوت نمد مصنوعی و نمد طبیعی چیست؟

تشک نمدی تک نفره

جالب است بدانید که، تفاوت پارچه های نمدی مصنوعی در ضخامت آنهاست. ضخامت پارچه های نمدی یک میلی متر یا ۵ میلی متر است. در حالی که نمد طبیعی تا ۳ سانتیمتر هم می‌رسد.

فرق دیگر آن در خاصیت ضد درد و درمان خار پاشنه و بهبود سلامت و دردهای مفصلی در انسان از فواید پشم طبیعی بره می‌باشد.

تفاوت نمد مصنوعی با طبیعی در سطح و وزن آن است. نمد های مصنوعی بسیار سبک و در رنگ های متنوع تولید میشود. اما نمد پشمی وزن و حجم بیشتری در هر متر مربع دارد.

نمد طبیعی در شهرهای که قدمت دیرینه در تولید زیرانداز نمدی یا قالیچه نمدی دستی دارند تولید میشود. مانند، گنبد کاووس ، خراسان ، سمنان ، اصفهان ، شهرکرد، بروجن… که البته به تعداد کارگاه های نمدمالی فعال سالانه در حال گسترش است.

 

عوامل مؤثر در قیمت گذاری نمد طبیعی چیست؟

انواع طیف رنگی نمد پشمی

در جواب این سوال باید بگوییم ، از عوامل مهم در قیمت گذاری نمد طبیعی ، ابعاد آن است. تاثیر ضخامت نمد و وزن آن در هر متر مربع نیز بر روی قیمت تمام شده محصول حائز اهمیت است. بسیاری از افراد در هنگام خرید به طرح و نقش نمد توجه بسیاری دارند. البته طرح نیز به نوبه خود به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار به حساب می آید. اما باید توجه داشت که کیفیت نمد و درجه کیفی پشم و مواد اولیه بسیار مهم است. هر چه نمدمالی سنتی بصورت کامل و درست روی نمد انجام گیرد کیفیت محصول یا نمد طبیعی بهتر است. پشم به کار رفته در نمد برای خریداران قابل تشخیص نیست. و تنها افرادی که آن را تولید کرده و یا تخصص کافی در شناخت نمد دارند می‌توانند بعد از بررسی آن به کیفیت آن پی ببرند.

کیفیت نمد در طول عمر آن بسیار مهم است. نمد سنتی دستباف ایران در مناطقی که پشم درجه یک و نژاد پشم نرم و لطیف عالی دارند، یافت میشود. هر چه پشمی که درجه کیفی بالاتری داشته باشد در نتیجه نمد تولید شده بسیار اثرگذار است.

متأسفانه در سالهای اخیر استفاده از پشم های بسیار ارزان و بی‌کیفیت توسط تولید کنندگان سود جو باعث شده تا خریداران بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییر حالت و شکل نمد شوند. و تصور کنند که نمد خوب و باکیفیت نیست. در حالی که اگر نمد را از مراکز معتبر و تخصصی تهیه شود، هرگز نمد بی‌کیفیت در آنها راه پیدا نخواهد کرد. زیرا که در این مراکز برای جلب رضایت مشتریان در حال ارتقای سطح کیفی محصولات نمدی دستباف هستند. همچنین صادارت نمد سنتی ایرانی و شناساندن فرهنگ و تمدن ایران زمین را در عرصه بین‌المللی به فعالیت می‌پردازند.

 

مشخصات کلی در مورد پشم طبیعی

پشم سفید

جنس پشم بصورت کلی از پروتئین و درصد کمی چربی تشکیل شده‌است. نمد تولید شده از پشم در اثر حرارت و فشار بصورت پارچه ای ضخیم به وجود آمده است. الیاف پشمی از لحاظ شیمیایی و جنس کاملاً از پارچه‌های متداول تر پنبه ای، که عمدتاً از سلولز یا مواد مصنوعی دیگر تشکیل می‌شود، متمایز است.

از گذشته تا کنون منسوجات پایه پشم از نظر حجم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌ است. الیاف پشم که به کراتین نیز معروف است از هیدروژن، نیتروژن، کربن و گوگرد تشکیل شده‌است. امروزه علاوه بر نمد از پشم عمدتاً در ساخت لباس‌های زمستانی استفاده می‌شود. خاصیت پشم قابل بازیافت و تجدیدپذیر است. و همچنین شامل خواص درمانی ، ضد رطوبت ،ضد آتش سوزی و دارای استحکام مناسب است، به همین دلیل تقاضای محصولات پشمی بالا است.

 

بهترین پشم برای تولید زیرانداز نمد طبیعی چیست؟

پشم گوسفند طبیعی

این سوال اساسی در ذهن بسیاری از افراد که خواهان خرید نمد طبیعی هستند شکل می‌گیرد. نمد از پشم بهاره گوسفند یا بره تشکیل میشود. گاهی تصور اینکه از کرک یا پشم شتر نیز نمد تولید میشود یا آیا امکان پذیر است ؟

آیا میزان پشم یا کرک شتر به میزان قابل توجهی در کشور موجود است ؟ خواص درمانی پشم شتر بیشتر است یا پشم گوسفندی؟

باید در جواب این سوالات متداول بگویم که:

خیر به عقیده اکثر تولید کنندگان نمد دستباف ، ساخت نمد با پشم شتر ممکن نیست. زیرا کرک های شتر بسیار کوتاه و زبر هستند و نمیشود از آن بعنوان مواد اولیه نمد استفاده کرد. و جالب است بدانید در کشور ما تولید پشم شتر بسیار کم و محدود است. و چون برای تولید نمد باید پشم به مقدار. زیادی وجود داشته باشد. و این امر امکان پذیر نیست . متاسفانه برخی برای فروش بیشتر خود مردم را فریب می‌دهند و نمد گوسفندی را بعنوان نمد با پشم شتر با قیمت بالاتر به مشتریان خود می‌فروشند.

پشم از نظر طب سنتی دارای خاصیت درمانی و گرما بخشی می‌باشد. و تفاوتی میان پشم شتر و گوسفند در خاصیت آن نیست.

 

قیمت تولیدی نمد سنتی دستباف ارگانیک

 

نمد طبیعی را تنها از طریق سایت های معتبر و فروشگاه های معتبر عرضه مستقیم انواع محصولات نمدی دستباف تهیه امکان پذیر است. برای آگاهی مراحل سفارش و تماس با مشاور فروش و اطلاع از قیمت ها و طرح های جدید ما مراجعه کنید.

 

10 دیدگاه

  • سلام و احترام
    نمد با پشم سفید بسیار مناسب برای تشک و زیرانداز نمدی می‌باشد. نمد سفید را میتوان بصورت متری نیز سفارش داد. نمد سنتی با پشم سفید بره کمیاب و خاص است. و چشم هر بیننده ای را به خود جلب میکند

  • سلام وقت بخیر
    نمد طبیعی برای درمان و بهبود کمر درد من مفید بود و تاثیر زیاد و کمک شایانی نیز داشته من استفاده از نمد پشمی طبیعی را به همه دوستان توصیه میکنم

  • البته نمد با کیفیت برای استفاده باید شسته شده و کمتر بوی پشم دهد من تنها جایی که نمد شسته شده تمیز را دیدیم و کاملا رضایت داشتم سایت شرکت رامش نمد هست سپاس از شما

  • هر چه نمدمالی سنتی بصورت کامل و درست روی نمد انجام گیرد کیفیت محصول یا نمد طبیعی بهتر است

  • متاسفانه برخی برای فروش بیشتر خود مردم را فریب می‌دهند و نمد گوسفندی را بعنوان نمد با پشم شتر با قیمت بالاتر به مشتریان خود می‌فروشند

  • پشم از نظر طب سنتی دارای خاصیت درمانی و گرما بخشی می‌باشد. و تفاوتی میان پشم شتر و گوسفند در خاصیت آن نیست.

  • سلام کیفیت نمد سنتی که برام فرستادین فوق العاده بود همونطور که میخواستم, ممنون بخاطر صداقت و درستی در کارتون خدا بهتون برکت دهد

  • سلام تشک نمدی که از شما خریداری کردم کاملا شسته شده و بدون حسایست هست کیفیت پشم و ابعاد نمد دقیق مورد نظر من بود سپاس از شما

  • نمد درجه یک خیلی باید عالی باشه چون اکثریت نمد ها از پشم مصنوعی یا درجه سه استفاده میشود و تولید کنندها وقت کافی برای نمدمالی نمیگذارند.

  • سلام سپاس از مقاله کامل و جامع تون , مخصوص در مورد پشم شتر که متاسفانه تبلیغات کاذب باعث شده قیمت نمد به اسم پشم شتر بالا برود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *