نمد دستباف ایران

نمد دستباف ایران

پشم به عنوان یکی از مهمترین مواد اولیه در تولید روفرشی نه متری ابریشم ارگانیک است. بهترین پشم گوسفند ، پشمی است که در بهار چیده شده است. نمد تولید شده از الیاف طبیعی بعنوان یک وسیله عالی برای درمان بیماریهای عضلانی و مفصلی ناشی از رطوبت بدن انسان مانند کمردرد می باشد. قیمت نمد طبیعی بصورت مستقیم از کارگاه صنایع دستی نمدی دستباف ایران عرضه شده است.

جالب است بدانید پشم طبیعی از مشخصه و ویژگی نمد می توان به قابلیت بالای رنگ پذیری آن اشاره کرد. که در نمد مصنوعی شکل پذیری و ترکیب رنگ ها بصورت سایه روشن وجود ندارد. در واقع نمد جزو محصولاتی می باشد که می توان آن را در رنگهای مختلف تولید کرد و همچنین رنگ سفید آن را با انواع مختلف رنگ ها رنگ آمیزی نمود.

 

تاریخچه نمدبافی در ایران

نمد سنتی طبیعی با رنگ ثابت

استفاده از نمد و ابزارآلات نمدی در گذشته بصورت ویژه ای مورد توجه در ایران بوده است. گذشته از کاربرد فراوانی که بعنوان زیرانداز داشته است. تاریخچه نمد بسیار بک گذشته دور می‌رسد. نمد طبیعی بعنوان عایق کاری در خانه های عشایر در جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و خاک به خانه ها یا چادر ها بوده است. وجود پشم طبیعی در نمد برای بدن انسان و فواید فوق العاده آن ، بر بشر امروزی ثابت شده است. نمد طبیعی از خواص درمانی برای بهبود وضعیت بدن انسان در برخورد با خستگی عضلات و رطوبت ناشی از آن می‌باشد. طب سنتی ایرانی به استفاده از نمد برای افرادی که دچار کمردرد شده اند بسیار توصیه داشته است.

نمد بافی از قدیم در ایران و در کوچه بازار های شهرهای مختلف شناخته شده است. بطوری که در گذشته در تمامی خانه ها نمد و محصولات نمدی کاربرد فراوانی داشت.

همانطور که میدانید ، نمد بافی سنتی یکی از شاخه های رشته صنایع دستی ایرانی به شمار می‌رود‌.

امروزه نیز نمد بافی با طرح های سنتی ساده و الگو مدرن جدید برای تمامی سلایق مختلف ایران تولید میشود. همچنین آموزش نمدبافی به علاقمندان این رشته صنایع دستی با قدمتی دیرینه صورت می پذیرد. نمد بافی در استان های مانند، مازندران ، گیلان، شهر کرد، سمیرم اصفهان ، شیراز ، خراسان ، بجنورد و بسیاری از شهر های کشور انجام می گیرد.

جالب است بدانید نمد قابلیت شکل پذیری بالایی دارد. و میتوان به شکل ها و فرم های متنوع تولید شود. از محصولات نمدی میتوان به زیرانداز نمدی ، پادری نمدی، پاپوش نمدی ، کفی کفش ، عرقگیر نمدی ماشین و… اشاره نمود. در این هنر میتوان ایده ها و طرح های مختلف را بدون هیچ گونه محدودیت خاصی با طرح های ساده یا خلاقانه با پشم گوسفند ، آثاری ساده و درعین حال کاربردی و زیبا پدید آورد. برخی از روفرشی ۱۲ متری سرمه ای های دستباف به قدر زیبایی و جلوه گری میرسند که در کنار دکوراسیون سنتی بسیار در خور ستایش و تحسین است.

قیمت تولیدی عمده نمد ارگانیک

تولید و فروش انواع محصولات نمدی دستباف بصورت عمده به خریداران محترم عرضه شده است. کافیست با راه های ارتباطی ما تماس حاصل نمایید. نمد ارگانیک بعنوان بهترین جایگزین برای فرش ماشینی امروزی است. نمد طبیعی با قیمت استثنایی در ابعاد مختلف و طرح های جدید به مشتریان عزیز قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *