زیرانداز نمدی سنتی ایرانی

صادر کننده عمده زیرانداز نمدی سنتی ایرانی، با بهترین کیفیت و مواد اولیه مرغوب و صادراتی به کشور های عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان و کشور های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

 

زیرانداز نمدی دستباف با پشم طبیعی بره و گوسفند، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف سنتی اصیل ایرانی بافته شده است. در بررسی های انجام شده، فروش انبوه این محصول در بازار داخل و خارج کشور طرفدارن زیادی پیدا کرده است.

 

کاربرد زیرانداز نمدی سنتی ایرانی در منازل، رستوران های سنتی، هتل های جهانگردی و … می‌باشد.

 

زیرانداز نمدی سنتی ایرانی

ویژگی زیر انداز نمدی مرغوب:

یکی از ویژگی‌های زیرانداز نمدی مرغوب، زمان تولید یا ساختن زیرانداز نمدی سنتی ایرانی است. هر چه زمان طولانی تری برای ساخت آن صرف شود، کیفیت نمد بالاتر می‌رود.

 

بهترین نمد فرش سنتی در منطقه سمیرم تهیه می‌شود. به علت صرف وقت زیادی در تولید آن، نسبت به بقیه نمونه‌های نمدی، از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.

 

زیرانداز نمدی سنتی ایرانی، از قدیم دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات به مناطق مختلف ایران و ابزار آلات جدید صنعتی بر می‌گردد. در عین حال در اکثر نقاط ایران، نمد فرش را به همان شیوه سنتی (نمد مالی) می‌سازند.

 

مراحل ساخت نمد دستباف اصیل ایرانی:

نمد به معنی پارچه ضخیم است. در زبان فرانسوی به آن فوتر و در زبان عربی حشو می‌گویند. ساخت زیرانداز نمدی در تمام دنیا شبیه به هم می‌باشد. مراحل ساخت زیر انداز نمد دستباف اصیل ایرانی، بسیار زیاد است.

 

بهترین پشم برای زیرانداز نمدی ایرانی، پشم بره، گوسفند، بز یا کرک و پشم شتر است. زمان چیدن آن برای تهیه پشم با کیفیت، اوایل فصل بهار است. بعد از آن پشم ها را حلاجی می‌کنند تا به خوبی از هم جدا شود. پشم ها را با رنگ های طبیعی رنگ می‌کنند. و طرح مورد نظر خود را روی پارچه کرباس قرار می‌دهند.

 

سپس پشم حلاجی شده را به ارتفاع یک متر روی پارچه کرباس پهن می‌کنند. روی آن را با آب ولرم یا سرد، آب‌ پاشی می‌کنند و با وسیله ی چنگک مانندی آن را فشرده می‌سازند. سپس با همان پارچه نمد را لوله می‌کنند. کار نمد مالی اینجا آغاز می‌شود. استاد نمد مال به کمک شاگردان خود شروع به پاکوبی و مالیدن نمد می‌کند.

 

بعد از آن نمد را باز می‌کنند و با صابون، محیط قلیایی کردن الیاف پشمی انجام می‌شود. چرا که در این مرحله، نوک الیاف پشمی شاخه شاخه می‌شود و بهتر بهم گره می‌خورد. در زمان نمد مالی که معمولا یک تا دو ساعت طول می‌کشد، استاد نمدمالی اشعار و آوازهای محلی سر می‌دهد. تا مشقت فراوان ساخت نمد کمی کمتر شود.

 

زیرانداز نمدی ایرانی، زمانی که خیس است بسیار محکم و سنگین می‌شود. بعد از آن که نمد مالی به اتمام رسید و آب اضافه آن بیرون رفت، نمد را در جایی که سطح آن شیبدار است پهن می‌کنند، تا بعد از یک روز کاملاً خشک شود.

 

روش نگهداری نمد فرش سنتی:

روش نگهداری نمد فرش سنتی در عمر و دوام آن تاثیر بسیار زیادی دارد. در صورت استفاده صحیح از آن می‌توانید تا ۵۰ یا ۷۰ سال از زیرانداز نمدی سنتی ایرانی استفاده کنید.

 

هر چه عمر نمد بیشتر باشد ارزش آن نیز بیشتر می‌شود. چرا که بر اثر پا خوردن نمد فرش، استحکام و دوام آن نیز افزایش پیدا می‌کند. [hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]بهتر است بعد از خرید زیرانداز نمدی سنتی ایرانی، آن را در جایی پهن کنید که بیشتر پا بخورد تا الیاف پشمی داخل آن بهتر بهم گره بخورد. همچنین استحکام نمد فرش سنتی بیشتر شود.

 

برای نگهداری بهتر از نمد زمان شستشو، آن را به روش صحیح شستشو دهید تا بعد از اتمام شستشو دچار افتادگی و از هم گسیختگی الیاف پشمی خود نشود.[/hwgold-dash]

 

از بین بردن بوی بد نمد

از بین بردن بوی بد نمد با یک شستشو قابل حل می‌باشد. معمولا در تولید زیرانداز نمدی ایرانی، چون در مناطق کم بارش تهیه می‌شود و آب به میزان کافی وجود ندارد، نمد را بعد از ساخت شستشو نمی‌دهند.

 

دلیل دیگر آنکه نمد بوی پشم گوسفند می‌دهد، به دلیل حس طبیعی بودن آن برای خریدار است. به عبارت دیگر یک عامل تشخیص نمد ارگانیک از نمد مصنوعی، همین بوی پشم طبیعی است.

 

شستشوی نمد

بعد از خرید زیرانداز نمدی ایرانی، برای از بین بردن بوی پشم بهتر است یک بار نمد را شستشو دهید. برای شستشوی نمد می‌توانید از حمام خانه خود استفاده کنید. برای شستن نمد به ترتیب زیر عمل کنید.

 

۱_ ابتدا با آب سرد یا ولرم، روی نمد آب بریزید طوری که تمام سطح نمد را خیس کنید.

۲_ زمانی که کاملاً سطح نمد خیس شد با پا روی تمام سطح نمد راه بروید تا آب زرد رنگی از آن خارج شود.

۳_ سپس از مقداری نمک یا تاید کم آنزیم روی سطح نمد بپاشید. می‌توانید از نرم کننده‌ها هم برای این منظور استفاده کنید.

۴_ هرگز نباید از برس یا ابزار نوک تیز یا اجسام سخت برای شستن نمد استفاده کنیم.

۵_ وقتی تمام سطح را با مواد شوینده ملایم پوشش دادیم، آنگاه با پا کمی روی آن فشار می‌آوریم تا مواد شوینده به عمق نمد نفوذ پیدا کند.

۶_ در آخر زیرانداز نمدی ایرانی را آبکشی کرده و آب اضافه آن را با فشار دست خارج می‌کنیم. سپس آن را لوله کرده و در مکان مورد نظر قرار می‌دهیم و هر یک ساعت، آبی که زیر نمد جمع شده است را با دست فشار می‌دهیم تا آب اضافه آن بیرون بیاید.

۷_ در پایان شستشو، نمد را درجای گرم یا مقابل آفتاب قرار دهید تا بعد از یک روز کاملاً خشک شود. بعد از آن زیرانداز نمدی شما بدون ذره ای بو قابل استفاده است.

 

قیمت فرش نمدی دستباف:

قیمت فرش نمدی دستباف ارگانیک در ایران متفاوت است. قیمت زیرانداز نمدی سنتی ایرانی، نسبت به ابعاد کوچک یا بزرگ متغیر می‌باشد. معمولاً قیمت این محصولات نمدی دستباف از صد هزار تومان به بالا ارزش گذاری می‌شوند.

 

فروش عمده و با کیفیت عالی انواع زیرانداز نمدی سنتی ایرانی، در همین سایت که از معتبرترین مرجع در زمینه خرید و فروش می‌باشد، به مصرف کنندگان عزیز عرضه شده است.

 

4 دیدگاه

  • سلام و احترام
    نمدی که من از سایت حاظر سفارش دادم و خریدم خیلی زیبا و باکیفیت بالا بود و ذره ای بو پشم نداشت. چون منزل ما در آپارتمان هست نگران این موضوع بودم
    تشکر از شما شرکت رامش نمد سازنده آن ?❤️

    • سلام ، نمد هایی که با پشم میش و قوچ تولید شده است زبر هستن، بهترین نمد از پشم نرم بره تهیه می‌شود. راه حل این مسئله یک بار شستشو دادن نمد با آب ملایم و استفاده آن به مرور زمان زبری آن کمتر خواهد شد. البته جنس پشم را نمیشود تغییر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *