فرش نمدی ضخیم سنتی فرشی است که بدون بافت تولید می شود و نوعی زیر انداز بزرگ به حساب می آید و مانند فرش دستبافت بسیار گران بها است.

شرکت هایی در رابط با تولید فرش نمدی ضخیم سنتی هستند که با بکار گیری از هنرمندانی که به کار سنتی می پردازند شروع به تولید انبوه فرش نمدی سنتی می کنند و پخش کننده این فرش ها در تمام نقاط کشور محسوب می شوند و با پخش فرش نمدی سنتی باعث می شوند که این فرش ها جایگاه خود را همیشه حفظ کنند.

پخش کننده فرش نمدی ضخیم سنتی

خصوصیات مهم فرش نمدی سنتی

خصوصیات مهم فرش نمدی سنتی فرش نمدی سنتی از اصیل ترین و ارزشمند ترین فرش ها در صنعت فرش بافی است چون قدمت طولانی و ارزش هنری بسیاری بالایی دارد که برای سلامتی بدن نیز مفید است و برای بافت فرش نمدی سنتی باید تجربی کافی داشت و مهم تر از این ها باید از مواد مرغوب استفاده کرد تا فرش نمدی سنتی با کیفیت تولید شود.

فرش نمدی سنتی مرغوب است که الیاف های بافته شده آن محکم و فشرده به هم چسبیده اند و استقامت بالا دارند و در هنگام شست و شو رنگ، شکل ظاهری آن تغییر نمی‌ کند و برعکس با گذر زمان پس از استفاده از فرش نمدی سنتی ظاهر آن زیبا تر و رنگ آن درخشان تر می شود چون الیاف طبیعی هستند و ماندگاری بالای دارند.

با اینکه الیاف های استفاده شده در این فرش نمدی بسیار لطیف است ولی استحکام بالایی دارد و در مقابل پاخوری، ساییدگی،افتاب زدگی مقاوم است و مدت بافت فرش نمدی سنتی زمان بر است و نیاز به دقت بالایی است چون دارای نقش و نگارهای فوق العاده هنری است و یکی از دیگر از مزیت های استفاده از الیاف طبیعی این است که سرما و رطوبت را به خود جذب نمی کند و بسیار گرم است که این خاصیت باعث درمان بیماری هایی مثل کمردرد، بواسیر، آرتروز می شود.

مرکز عرضه فرش نمدی سنتی صادراتی

مرکز عرضه فرش نمدی سنتی صادراتی فرش نمدی سنتی حاصل دست رنج ایل عشایر کشورمان هستند این ایل ها کار های دستی فوق العاده زیبا و سنتی از خود به جای می گذارند که با فرهنگ ایران و ایرانی ها سازگار است که بیشتر مردم علاوه بر خاصیتش این فرش را به دلیل نقش، طرح زیبا و دلنشین آن خریداری می‌ کنند.

پس مرکز اصلی عرضه فرش سنتی همین عشایر دوست داشتنی هستند ولی چون زیاد با بازار های روز در ارتباط نیستند بیشتر توسط افرادی که در این زمینه مشغول به خرید و فروش هستند آن فرش ها را خریداری کرده و وارد بازار فرش فروشان می‌کنند این افراد همیشه فرش‌ های نمدی سنتی بافندگان را به صورت عمده خریداری می‌ کنند چون این افراد در صادرات این محصول به کشور های دیگر نیز فعالیت دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *