عرضه مستقیم فرش سنتی نمدی ایرانی با ارزانترین قیمت بازار و با پشم گوسفندی در شرکت رامش نمد عرضه شده است. این محصول با قیمتی باور نکردنی در تناژ بالا و کیفیت عالی از بهترین تولیدی های محصولات نمدی دستباف و کارخانه نمد ایرانی سنتی ارگانیک به بازار مصرف توزیع شده است. علاوه بر ایران این محصول مرغوب صادراتی فروش بیشتری در صادرات برون مرزی داشته است. زیرا که کیفیت مرغوب کالای روفرشی نه متری ابریشم فرش سنتی ارگانیک و همچنین صنایع دستی صادراتی ایرانی شهرت جهانی دارد.

خصوصیات مهم نمد فرش سنتی:

از جمله خصوصیات مهم نمد فرش سنتی می توان به میزان الیاف پشمی به کار رفته در آن اشاره کرد. این میزان پشم در فرش دستباف با ابعاد یکسان برابر است. بهترین محصولات نمدی دستباف در استان چهارمحال بختیاری تولید می شود. نمد یکی از صنایع دستی صادراتی این استان به شمار می رود. طرح ها و نقش هایی که در دست ساخته های نمدی مشاهده می کنیم با رنگ های درخشان و طرح های زیبا و متنوع سنتی آن خطه را روایت می‌کند.

در اینجا به تعدادی از خصوصیات بارز نمد فرش سنتی اشاره می کنیم:

  1. الیاف به کار رفته در نمد از الیاف پشم طبیعی بره یا گوسفند و شتر است.
  2. رنگ های طبیعی و خالص همچنین طرح های ساده و سنتی اصیل ایرانی در ساخت نمد دستباف به کار رفته است.
  3. نمد از طول عمر بالایی برخوردار است.
  4. نمد دارای خواص درمانی در بهبود درد های کمر و استخوان ها می باشد.
  5. نمد بعد پا خوردن و استفاده صحیح کیفت و ارزش آن بیشتر می شود.

[highlight-dash bkcolor=”linear-gradient(90deg, #1CB5E0 0%, #000851 100%);” color=”white;” align=”right;” ]روفرشی ۱۲ متری سرمه ای فرش سنتی بهترین جایگزین برای فرش های ماشینی امروزی است. نمد در تمامی نقاط کشور تولید می شود و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مخصوصا در مناطق مرطوب و شرجی جنوب کشور افراد زیادی به مصرف محصولات نمدی دستباف روی آورده اند.[/highlight-dash]

رنگ های به کار رفته در نمد فرش سنتی:

رنگ های به کار رفته در نمد فرش سنتی بختیاری به سمت رنگ های گرم گرایش دارد. به علت اینکه هوای این استان نیمی از سال سرد است و بافندگان تمایل بیشتری به رنگ های درخشان و گرم دارند. نمد فرش سنتی در این استان طرفداران زیادی دارد و کارگاه های کوچک و بزرگی مشغول تولید محصولات نمدی دستباف ارگانیک هستند. به  دلیل کیفیت بالا و رنگ ثابت  نمد فرش سنتی و فرش دستباف این استان به کشورهای غربی و آمریکا و اروپا صادر شود.

رنگ های استفاده شده در این محصولات نمدی دستباف از رنگ های طبیعی و نخ پشمی که به شیوه سنتی رنگرزی شده است، استفاده می شود. زنان روستایی و عشایر چهارمحال بختیاری از گیاهان مختلف برای رنگ کردن نخ های پشمی بهره می برند. مانند ریشه روناس یا ختمی، پوست میوه های انار و گردو، برگ مورد و مو، شاخه گیلاس و چنار، ساقه و گل گندل و ساقه گندم در رنگرزی مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونگی ساخت نمد دستباف:

نمد دستباف پارچه ی ضخیم یا کلفتی است که از پشم یا کرک بره و گوسفند تهیه می شود. برای ساختن آن نیازی به دستگاه های مجهز خاصی نیست. به بیانی ساده می توان گفت؛ فرش نمدی سنتی را در اثر درگیر کردن الیاف پشمی در اثر فشار و رطوبت متولد می شود و بخش مهمی از آن که همان فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در طرح و نقش آن موج می زند را به وضوح تمام می توان مشاهده کرد. بخشی مهمی از هنر نمد مالی ، هنر عامیانه ایران را تشکیل می دهد.

ساخت نمد از ابتدا با الیاف حلاجی شده پشم گوسفند یا شتر آغاز می شود. نمد دستباف اصیل بعد از رنگرزی با رنگهای طبیعی و گیاهی آماده طرح های انتزاعی و سنتی ایرانی می شود. در این مرحله هنر ، ذوق و سلیقه مثال زدنی با کمترین امکانات موجود ، استاد نمدمال آن را به یک طرح زیبا مبدل می کند.

بعد از آن پشم ها را به ارتفاع تقریبی یک متر روی هم قرار میدهند و آب پاشی می کنند. سپس کار نمد مالی آغاز می شود ، نمد را با پارچه کرباس لوله کرده و پاکوبی انجام می شود. سپس با قلیایی کردن الیاف پشمی و نمدمالی آن به مدت یک تا دو ساعت، آن را به پارچه ضخیم و کلفتی تبدیل می کنند. که به آن نمد می گویند.

نکاتی در مورد شستن نمد:

توصیه تولید کنندگان نمد دستباف این است تا زمانی که نیاز به شستن نمد نیست آن را شستشو ندهید. اگر زمانی نیاز به شستن نمد داشتید بهتر است آنرا با آب سرد و مواد نرم کننده یا نمک شستشو دهید. هرگز نباید از لباسشویی یا چنگ زدن نمد برای شستن استفاده کنیم زیرا که ممکن است استحکام و فرم آن از بین برود. همچنین نباید از وسایل سخت و برس در شستن نمد استفاده کنید چون به بافت و الیاف پشمی نمد آسیب میزند.

قیمت نمد فرش سنتی:

قیمت نمد فرش سنتی بسته به میزان و درصد الیاف پشمی به کار رفته در آن متفاوت می باشد. در صورتی که صد در صد از الیاف پشمی ساخته شده باشد و به اصلاح ارگانیک باشد از قیمت بالاتری هم برخوردار خواهد بود. اما افراد سودجو با مخلوط نمودن الیاف مصنوعی یا پلاستیکی با پشمی با همان قیمت پشم طبیعی به بازار وارد کرده اند. بهتر است این محصولات نمدی دستباف ارگانیک را از سایت های معتبر یا فروشگاه های عرضه مستقیم آن تهیه کنید.

یکی از سایت های معتبر در زمینه محصولات نمدی ارگانیک ،  مجموعه رامش نمد است که از بهترین محصولات نمدی صد درصد ارگانیک با ضخامت و کیفیت بالا با قیمت مناسب به مشتریان عزیز عرضه می دارد. تلاش ما بر این است با حذف واسطه ها و بهبود کیفیت محصولات نمدی دستباف بر رضایت مشتریان در داخل و خارج از کشور افزوده کنیم. قیمت کلی نمد فرش سنتی طرحدار سنتی ، معمولا متری ۲۵۰ هزار تومان هست تا ۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. لازم به ذکر است برای اطلاع بیشتر ، قیمت عمده یا تناژ این محصولات نمدی دستباف با مشاور فروش در همین سایت ارتباط برقرار کنید. تا شما را گام به گام با دیگر محصولات نمدی دستباف و خرید مطمئن راهنمایی و مساعدت دهد.

 

4 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر
    نمد فرش که تهیه کردم با طرح دلخواه و ابعاد مناسب من بود ، ممنون از شما

  • سلام ، شستن نمد سنتی باید با دقت انجام بشه ، اما من چون از نمد شسته شده سفارش دادم تا حالا نیاز نداشته حدود یک ساله که دارم و بسیار مقاوم و زیباست ??

  • نمد از طول عمر بالایی برخوردار است.
    نمد دارای خواص درمانی در بهبود درد های کمر و استخوان ها می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *