نمد مالی

شاید برای افرادی که با نمد آشنایی کامل ندارند این سوال پیش آمده باشد که چرا فرش با نمد فروش بالایی دارد؟ با گذشت زمان بشر امروزی بیشتر به خواص نمد پی برده است. از دیرباز تا به امروز نمد فرش به عنوان یکی از بهترین زیرانداز و جایگزینی برای فرش ماشینی است.

 

اگر اولین بار است که اسم نمد فرش را می‌شنوید. و از خواص درمانی پشم طبیعی بی اطلاع هستید. این مطلب راهنمای انتخاب نمد و بسیاری از سوالات در این زمینه می باشد. پیشنهاد میکنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

ویژگی فرش نمدی

 

فرش نمدی درجه یک

در منازل قدمی از نمد به عنوان کف پوش گرم در زمستان استفاده می شده است. نمد به علت عایق مناسب برای سرما و رطوبت هوا کاربرد فراوانی دارد. در گذشته پشم به عنوان ماده تجزیه پذیر و اصلی در مقایسه با الیاف مصنوعی، اخوت و دوستی بیشتری با محیط زیست انسان دارد. دوستی انسان با طبیعت به شادابی محیط و سلامت بدن کمک شایانی کرده است.

با گذشت زمان تولید کنندگان نمد ، با کمک گرفتن از صنعت و ماشین آلات جدید به بالا بردن سطح کیفی محصولات نمدی خود همت گماشته اند. طرح های متنوع و زیبا در الیاف طبیعی پشمی نمد با رنگ های طبیعی و چشم نواز چشم هر بیننده ای را به خود جلب کرده است.

همچنین با برطرف کردن نیاز مشتریان توانسته اند به طرفداران این میراث فرهنگی گرانقدر و صنایع دستی اصیل ایرانی را به نقاط مختلف کشور و جهان آن را معرفی کنند. مشوق اصلی آن در بین دوستدارن طبیعت باشند.

 

فرش نمدی چیست؟

 

تولید فرش نمدی

فرش با نمد جزو بافته های ساده محسوب می‌شود. در گذشته با مواد در دسترس زیرانداز نمدی می‌ساختند. نمد برخلاف قالی ، عمل بافتن صورت نمی‌گیرد. خیلی از مردم تصور می‌کنند فرش نمدی هم بافته می‌شود. نمد به وسیله در هم تنیده شدن الیاف پشم در اثر حرارت و رطوبت و فشار تولید می‌شود.

هر چه نمدمالی سنتی بیشتر روی نمد انجام شود. از اب صابون برای بهتر شدن کیفیت نمد استفاده می شود. انسجام و بهم رفتگی پشم بیشتر می‌شود. به قدری که تا سایان طولانی عمر خواهد کرد. به اصلاح نمدمالان نمد خیس را شمشیر نمی‌برد! این جمله حاکی از آن است که زمانی که نمد، در هنگام نمدمالی تر و نمدار می‌شود بسیار مقاوم تر است.

نمدمالان در زمان تولید نمد با خود اشعاری از حافظ و مولوی را زمزمه می‌کنند. گویی در تار و پود آوای انسان های سخت کوش را می‌شنوید. وقتی نمد را لمس کنید حس واقعی و طبیعی را می‌توان بصورت عینی درک کرد. گویی هنر و طبیعت گرد هم آمدند تا نمد دستی و میراث فرهنگی گرانقدر حاصل آید.

نقش های ذهنی زیبا که سالیان طولانی دستخوش تغییرات زیبا شناختی شده است. طرح های نمد تفاوت بسیاری با نقش قالی ، قالیچه یا گلیم دارد. نقش نمد گیاهی و منحصر به فرد است.

 

خواص نمد برای بدن

 

نمد با پشم سفید بره

 

از دلایل اصلی برای خرید فرش با نمد، خواص نمد برای بدن انسان می باشد. از این رو طرفداران بیشماری را به خود اختصاص داده است. در طب سنتی و جدید، به خواص درمانی نمد و استفاده مداوم از آن توصیه شده است.

 

زیرا با پیشرفت تکنولوژی و فناوری بشر امروز از طبیعت بسیار دور شده است. بنابراین دچار بیماری های مختلف جسمی و روحی نیز می شود. خوابیدن روی نمد باعث آرامش بخشی در قطب های مثبت و منفی بدن انسان می شود. زیرا پشم با خاصیت درمانی برای بهبود گردش خون در بدن انسان می‌شود.

 

شهر نمد کجاست؟

 

شهر نمد کجاست؟

میتوان گفت در گذشته در بسیاری از شهر ایران فرش با نمد تولید می‌شده است. اما متأسفانه به دلیل عدم حمایت از این میراث ماندگار و صنایع دستی ایرانی کارگاه های فعال معدودی در کل کشور دایر است. شهر نمد ایران که به شهر نمدی نیز معروف است، شهرکرد می‌باشد.

شهر نمدمالی در چهارمحال و بختیاری و به خصوص شهرهای شهرکرد و بروجن رونق خاصی دارد. بدین سبب به استان چهارمحال بختیاری “شهر جهانی” نمد نیز اطلاق می شود.

شاید این سوال که چه شهرهایی نمد دارند؟ در ذهن بسیاری از افراد پیش آید. در پاسخ باید گفت که، به غیر از شهر کرد که مرکزیت این هنر می‌باشد. شهر های بسیاری مشغول به فعالیت در حوزه فرش نمدی می‌باشند. در اینجا به چند شهر مهم اشاره می کنیم:

۱_ استان خراسان رضوی و جنوبی

۲_استان سمنان _شاهرود

۳_استان مازندارن_گنبد کاووس_رامسر

۴_قم و اطراف آن

۵_ آذربایجان و تبریز

۶_کردستان

۷_ کرمانشاه

۸_شیراز

۹_اصفهان_سمیرم

و …

 

فرش نمدی فانتزی

 

نمد فرش فانتزی سنگی

یکی از انواع پر فروش و جدید نمد ، فرش نمدی فانتزی است. این محصول بنا به درخواست و سلیقه بازار تولید شده است. در فرش نمدی فانتزی طرح و رنگ های مدرن، مخصوص دکوراسیون فضای لاکچری امروزی به کار رفته است. نمد بکار رفته در آن هم بصورت الیاف پشم طبیعی و هم الیاف مصنوعی تولید شده است.

نمد سنگی یکی از بهترین محصولات فرش نمدی فانتزی است. این نمد از الیاف طبیعی پشمی تشکیل شده است. بر گرفته شده از سنگ های رودخانه می باشد. و رنگ آمیزی آن کاملا رنگ طبیعی پشم و ترکیب آن هاست. مناسب برای منازل با دکوراسیون مدرن، هتل های لاکچری، رستوران ها و… می‌باشد.

نمد سنگی فانتزی جدید در انواع مختلف پادری ، فرش نمدی ، کوسن سنگی و صندلی با کفی نمدی طرح سنگ می باشد.

انواع نمد را می‌توان در فروشگاه اینترنتی شرکت رامش نمد به راحتی سفارش و تهیه کرد. مرکز بهترین کالای باکیفیت، جدید، نمد سنتی ارگانیک و اصل می‌باشد.

 

نحوه نگهداری نمد

 

نحوه نگهداری نمد

 

نحوه نگهداری نمد مسئله مهمی که در طول عمر مفید آن بسیار حائز اهمیت است. در اینجا به چند نکته اساسی اشاره میکنیم:

  1. از لوله کردن نمد بپرهیزید

سعی کنید فرش نمدی را همیشه در معرض هوا قرار دهید. پهن کردن نمد باعث می‌شود نمد به اصطلاح پا بخورد و هم طرح و نقش آن بهتر نمایان شود. و هم استحکام آن بیشتر شود.

  1. نمد شسته شده کاملا تمیز تهیه نمایید

نمد شسته شده در زمان تولید بسیار حائز اهمیت است. این امر باعث می‌شود که نمد در طول زمان بید نگذارد. حتی زمانی که نیاز به لوله کردن آن باشد هیچ اتفاقی برای نمد نمی افتاد. زیرا نمد زمانی که لوله می شود گرمایی میکند و اگر شسته نشده باشد و در مرحله جداسازی پشم به خوبی انجام نشود، قطعاً بید گذاشته و سوراخ می شود.

  1. نمد را مواد شوینده طبیعی مانند پودر صابون شستشو دهید

از شستشو بیش از حد نمد جدا خودداری نمایید. تا زمانی که نیاز به شستشو نمد فرش نیست آن را شستشو ندهید. زیرا به مرور زمان باعث میشود چربی پشم کم تر شود. و انسجام الیاف آن از بین برود. نمد به مرور نازک و شل می شود.

 

  1. هرگز با اجسام سخت مانند فرچه نمد را شستشو ندهید

طرح نمد بسیار حساس است. ممکن است به راحتی با یک بار فرچه کشیدن طرح آن از بین برود و ظاهر بدی پیدا کند. بنابراین نمد را باید از طریق دست کشیدن به آرامی شستشو داد.

 

  1. هرگز برای شستشو نمد دستباف ، از ماشین لباسشویی استفاده نکنید

زیرا باعث از بین رفتن و جمع شدن الیاف پشمی می‌شود.

 

قیمت فرش نمدی دستباف

قیمت فرش نمدی

یکی از مهمترین عوامل فروش بالای انواع نمد طبیعی در مقایسه با سایر زیراندازها ها و فرش ها قیمت پایین آن باشد. قیمت نمد دستباف با وجود مواد طبیعی یکسان با قالی دستباف ایران، بسیار نازل است. برای اطلاع بیشتر و راهنمایی در خصوص خرید نمد سنتی و فرش با نمد مشاوران فروش شرکت رامش نمد تماس بگیرید. یا در فرم سفارش را پر کنید تا در اولین فرصت مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *