نمد دستباف اصیل سمیرم

فروش عمده انواع محصولات نمدی دستباف ارگانیک با ارزانترین قیمت به بازار مصرف عرضه شده است. تولید کننده در سمیرم یکی از شهرستانهای استان اصفهان سالیان متمادی است که به ساخت انواع منسوجات نمدی همت گماشته اند. کیفیت عالی و پشم نرم مرغوب که از عشایر نشینان همان منطقه به دست می آید. باعث شده که نمد مالی سمیرم جایگاه ویژه ای در بازار داخلی و صادراتی داشته باشد. چه بسا که بسیاری از نمد های این منطقه به کشورهای همسایه و اروپایی و کانادا صادر می شود.

نمد دستباف اصیل سمیرم

 

ناگفته هایی در مورد نمد سنتی سمیرم

نمد گرد سنتی سمیرم

نمد (felt) به پارچه ضخیم می گویند که در اثر درگیر شدن الیاف پشمی در اثر رطوبت و فشار و گرما به هم تنیده می شود. نمد در گذشته از مهمترین بخش ملزومات اساسی انسان به شمار می رفته است. حرفه نمدمالی در شهرستان سمیرم پیشینه ای تاریخی دارد. حرفه ای که سینه به سینه رازهای پنهان زیادی را در خود جای داده است. نمد سنتی سمیرم یکی از صنایع دستی غنی در این منطقه می باشد که در طول زمان همچنان اصالت خود را حفظ کرده است. هنوز هم صدای آواز نمد مالان و نمدمالی از کارگاه های کوچک و بزرگ سمیرم به گوش می رسد.

نمد سمیرم از حیث نقش و نگار های انتزاعی و مشخصات کیفی بالا در خور ستایش است. جالب است بدانید که پشم مرغوب سمیرم بر روی کیفیت نهایی آن بسیار تأثیر گذار است. پشم مورد نیاز نمد از عشایر حاشیه شهرستان سمیرم تامیین می شود. نمد در زندگی عشایر بیابان نشین بسیار حائز اهمیت است. نمد های بیابانی که استحکام و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به نمد های که در منزل از آن استفاده می شود. زیرا نمدی که در صحرا به عنوان زیر انداز استفاده می شود باید مقاومت بیشتری داشته باشد. نمد مالی سمیرم یکی از مرغوبترین زیرانداز نمدی سنتی را تولید می کنند.

به گفته نمد مالان نمد هر چه بیشتر مالش داده شود به استحکام و مقاومت بیشتری می رسد. در اصلاح نمد بیابانی به نمدی می گویند که از استقامت و دوام بالاتری در برابر شرایط نامساعد بیابان برخوردار است. نمد با کیفیت ، حتی گلوله تفنگ آن را سوراخ نمیکند. نمد برای چوپانان و صحرا نشینان محافظت بالایی را دارا می باشد. بیشترین طول عمر و با کیفیت ترین نمد، برای نمد های بیابانی می باشد. متوسط بین ۳۰ تا ۵۰ سال عمر مفید نمد بیابانی می باشد.

مراحل تولید نمد سمیرم:

نمد مالی سمیرم

شیوه ی ساخت نمد از دیرباز تا کنون در سمیرم تغییر خاصی نکرده است. مراحل تولید نمد سنتی در تمام نقاط دنیا شباهت تنگاتنگی به هم دارند. اما در جزئیات و میزان نمدمالی در ساخت و کیفیت بالا نمد بسیار مهم است.

همانطور که میدانید، برای تولید نمد و نمد مالی سمیرم میزان پشم مورد نیاز برای ساخت یک قالی دستباف با نمد یکسان است. نمد در ساخت و طرح ساده تر از قالی دستبافت می باشد.

ابتدا باید پشم نرم بهاره گوسفند را حلاجی کرد تا تمامی ذرات و آلودگی های پشم جدا سازی شود. الیاف پشمی باید هوادهی شود تا بهتر بر روی نمد قرار گیرد. بعد از اینکه قالب را روی زمین قرار می‌دهند کمی با آب ولرم قالب را نمدار می کنند. سپس طرح سنتی بدون هیچ طرحی پیش زمینه ای از قبل و کاملا ذهنی بر قالب نقش می بندد‌. بعد از آن به وسیله ی پنجه چوبی پشم ها را روی نقش می ریزند. آب ولرم بصورت بارش بر روی پشم می پاشند. سپس با تیرک چوبی اندازه سطح قالب را قرار میدهند و آن را با طناب بلندی بر روی زمین می غلتانند.

نمد را به مدت ۴۰ دقیقه پا می زنند. در این مرحله دو یا سه نفر همزمان نمد را پا میزنند. سپس نمد را باز کرده و با ماده دلمه اطراف آن را می کشند. این مرحله نمد خامه نیز گفته می شود. اطراف نمد را با ماده دلمه بر می‌گردانند. و بعد صابون زدن نمدمالی انجام می شود. این مرحله به گفته استادان نمد در کیفیت آن بسیار مهم است.

به قول معروف در بین نمدمالان سمیرم « نمد را هر چه مالش دهید خدا را شکر نمی گوید! » به این معنی که نمد را هر چه ورز و مالش میدهی باز هم نیاز دارد. بعد از آن نمد را در آفتاب پهن می‌کنند تا کاملا خشک شود. معمولا دو یا سه روز زمان میبرد تا خشک شود. تولید نمد سنتی بسیار سخت و طاقت فرسا است. بطوری که نمدمالان در هنگام کار انرژی زیادی صرف مالش آن صرف می‌کنند.

ظرافت و استحکام زیادی که در نمد سمیرم است را در کمتر نقطه ای می توان یافت. نمد این خطه بسیار با کیفیت عالی تولید می شود و به تمام نقاط ایران و جهان صادر می شود.

تمامی مراحل ساخت نمد دستباف سمیرم در قدیم توسط نیروی انسانی انجام میشد. اما امروزه به کمک دستگاه ها حلاجی پشم و دستگاه کوبش نمد ، ساخت نمد را کمی آسان تر و سریعتر کرده است.

انواع محصولات نمد مالی سمیرم اعم از ؛ زیرانداز نمدی، نمد جلودری (پادری نمدی)، کلاه نمدی، رو فرشی نمدی، کفش و کیف نمدی و اقلام نمدی فانتزی مانند گلدان و لوستر های نمدی تولید و به بازار مصرف عرضه داشته است. طرح های متنوع و رنگارنگ نمد سمیرم ، چشم هر بیننده را به خود جلب کرده است. همچنین از دیگر عوامل محبوبیت زیاد نمد سنتی سمیرم کیفیت بالا و قیمت مناسب آن می باشد. و نیز طول عمر و دوام بسیار حائز اهمیت است.

فروش عمده نمد دستباف سمیرم

نمد سمیرم اصفهان

عرضه مستقیم انواع محصولات نمدی دستباف ارگانیک در بازار موجود است. خرید بدون واسطه با قیمت ارزان نمد دستباف سمیرم در سایت پیش روی شما قرار داده شده است. کیفیت عالی محصولات نمدی سمیرم را در کمتر منطقه ای در ایران می توان یافت. پشم طبیعی مرغوب در تولید این صنایع دستی خاص و اصیل ایرانی آن را به محصول بی بیدل تبدیل کرده است. به همین دلیل توانسته در بازار داخلی یکی از کم رقیب ترین محصولات نمدی دستباف را به خود اختصاص دهد.

خریداران عمده می توانند انواع محصولات نمدمالی سمیرم را با قیمت ارزان و مناسب سفارش دهند. زیرا قیمت تناژ محصولات برای آنان مقرون بصرفه است. برای کسب اطلاع بیشتر از تنوع محصولات نمدی دستباف سمیرم به راه های ارتباطی در همین سایت مراجعه نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *