با بررسی تشک کناره نمدی و محصولات نمدی ارزان در بازار داخلی ایران که دارای تنوع و گوناگونی زیادی است، می‌توان دریافت که عرضه نمد دستباف اصیل مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

مواد طبیعی ارزان قیمت در محصول نهایی مانند تشک نمدی طبی و تشک کناره نمدی بسیار مفید برای علاقه مندان به صنایع دستی و هنرهای کهن ایران زمین است. خواص درمانی این محصول برای افرادی که دچار درد های مزمن و طولانی مدت هستند بسیار مفید است.

تشک کناره نمدی یکی دیگر از تولیدات داخلی نمد پشمی ارگانیک بوده است که در این مجموعه عرضه شده است.این محصول در ابعاد ۱۸۰ *۷۰ می باشد.

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]تشک کناره نمدی در دکوراسیون داخلی منزل در کنار فرش گوشه اتاق و همین‌طور در رستوران های سنتی ایرانی، هتل ها، خانه های سنتی و قهوه خانه ها جلوه ای خاص خودش را به دیدگان انسان می دهد. این زیبایی چشم نواز در وقت نشستن روی نمد دستباف اصیل ایرانی حس آرامش عمیقی در انسان تداعی می کند. [/hwgold-dash]

معنای لغوی نمد چیست؟

نمد به انگلیسی، « felt » و در زبان عربی «حشو، خمار» و در فارسی به معنی پارچه پارچه کلفتی که از پشم یا کرک به هم مالیده ساخته شده باشد که به آن پارچه مالیدنی یا موکت وطنی هم می‌گویند . همچنین در گذشته به نمد فروش « لباد » می‌گفتند. نمد در لغت نامه به معنای گستردنی از کرک و پشم به هم مالیده شده است. پارچه ضخیمی که با آن فرش و کلاه یا جامعه می سازند.

مراحل تولید تشک کناره نمدی:

مراحل تولید تشک کناره نمدی به صورت ارگانیک می باشد . نمد را از پشم بره، گوسفند یا شتر تهیه می کنند. بهتر از در فصل بهار چیدن پشم صورت می گیرد زیرا الیاف و کرک پشم بلند تر و حجم بیشتری را دارد.

بعد از آن استاد نمد مالی، پشم حلاجی شده را در زیر انداز پارچه ای که به آن کرباس میگویند، بصورت یکنواخت پهن میکند. استاد طرح مورد نظر را با پشم های رنگی بر روی نمد قرار میدهد . و روی نمد را با آب جوش و مالیدن هم زمان با فشار پشم ها در هم تنیده میشوند ، در این زمان با کف مالی کردن و پا کوبی روی نمد به نوعی بافت نمد سفتی و استحکام لازم را پیدا میکند.

نمد را در مکان شیب دار روبروی آفتاب پهن می کنند، تا خشک شود. مراحل تولید نمد بسیار سخت و طاقت فرسا است. طرز ساخت نمد در همه جای ایران شبیه به هم است، اما تفاوت های هم گاهی اوقات با هم دارند. مثلاً در بعضی نقاط ایران به جای صابون از کتیرا استفاده میکنند و شیوه نمد مالی هم تا حدودی متفاوت هستند.

نمد از صنایع دستی است که با گذشت زمان هنوز پا بر جاست و در نقاط مختلف جهان خواستار فراوانی به علت سازگاری مناسب با بدن انسان و خاصیت درمانی پیدا کرده است. و هر روز محصولات مختلفی را میتوان مشاهده کرد که تشک کناره نمدی یکی از آنهاست. این محصول بسیار مفید و کارا برای تمام افرادی که به زندگی، همراه با سلامتی علاقه مند هستند پیشنهاد می شود.

قیمت تشک کناره نمدی:

قیمت انواع مختلف تشک کناره نمدی اصفهان به صورت سایز یا ابعاد ، نوع طرح به کار رفته و ضخامت آن محاسبه می شود. خوشبختانه در شرکت ما، تشک کناره نمدی را می توانید بدون واسطه و مستقیم از تولید کننده دریافت کنید. شما می توانید در بازار بزرگ تشک نمدی تهران از فروشندگان خریداری نمایید.

تولیدات با کیفیت عالی و مرغوب را با قیمتی استثنایی و ارزان از افتخارات ماست. مقایسه قیمت ها باعث شده است تا مشتریان خود ما را انتخاب کنند. به دلیل تمایز ما،  در هر خرید اینترنتی با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به قبل سفارش دهند.

 

5 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    کناره نمدی مخمل قابی از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هست ، پارچه کیفیتی فوق العاده عالی دارد

  • کناره نمدی مخمل با ارسال سریع به سراسر ایران امکان دسترسی تمامی افراد را راحت تر کرده است 🌹

  • کناره نمدی مخمل برای استفاده بعنوان تشک یا کناره اتاقی با ست پشتی مستطیل و دایره ای شکل کاربرد دارد ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *