تولید و فروش بهترین نمد سنتی ترکمن کاملاً دستی و ارگانیک با انواع طرح های سنتی و ترکمنی ممتاز می باشد. تولید کننده در ابعاد مختلف نمد فرش سنتی، قابل شستشو و رنگ ثابت با پشم طبیعی گوسفندی ارائه به تمام نقاط ایران به صورت آنلاین امکان پذیر است. انواع محصولات نمدی اصیل ایرانی در سایت معتبر رامش نمد و تخفیف برای خرید به مصرف کنندگان عرضه شده است. صنایع دستی ترکمن، فرش نمدی دستباف و انواع نمد سنتی ترکمن بسیار زیبا و ارزشمند که در بازار های صادراتی جایگاه ویژه‌ای دارد.

آشنایی با تاریخچه نمد سنتی ترکمن:

نمد سنتی ترکمن

اختراع نمد به سالیان هزار و پانصد سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. تاریخچه دقیقی از نمد سنتی ترکمن در دست نیست. از گذشته های دور گویی فردی پشم ها را در پارچه ای جمع کرده بود و آنرا مرطوب کرده با چوب بر روی آن می‌زدند. این اولین نمد دست‌ساز بشر بوده است.

اهمیت نمد در زندگی گذشتگان در چه بود؟

نمد پارچه کلفتی است که از پشم و الیاف نرم بره و گوسفند تشکیل شده است. کاربرد نمد در روزگاران کهن ایران زمین در مصارف گوناگونی بوده است. از آن برای تهیه پوشاک و کلاه نمدی ، زره پوش جنگی و همچنین در چادرهای ترکمن برای جلوگیری از سرمای سخت زمستان به صورت چهار لایه استفاده می‌کردند. چادرهای نمدی باعث جلوگیری از ورودت رطوبت و نفوذ سرما و باد به داخل چادر می شد. اهمیت نمد در زندگی گذشته، گویی نشانگر و نماد رابطه‌ای بین انسان و طبیعت بوده است بدون اینکه حیوانی کشته شود.

نکته جالب توجه این که ؛ تولید نمد با وسایل در دسترس و ساده انجام می شود و تکنیک یا ابزار آلات خاصی نیاز ندارد. صرف نیروی انسانی (نمد مالی) و گره خوردن الیاف پشمی تحت تاثیر فشار و رطوبت مالیدن و غلتاندن در پارچه کرباس ساخته می شود. در پژوهش ها و کتب متعددی شواهدی یافت شده است که از نمد نخستین پوشاک و کف پوش انسان ایجاد شده است.

طرح و نقوش نمدی سنتی :

طرح و نقش های نمد سنتی ترکمن از گذشته تا کنون دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات بسته به نوع زندگی ترکمن ها و نیاز به فروش دست ساخته های نمدی باب سلیقه بازار مصرف بوده است. نقش های اصیل ترکمن را هنوز هم می توان در نقوش هندسی ساده و گیاهی و همچنین با بهره گیری از رنگ های شاد به وضوح مشاهده کرد.

جالب است بدانید خاص بودن نقوش ترکمن در زمینه ای نمد سنتی ترکمن اشکال و رنگ های مختلف است. مثلاً تصویر درختان، جنگ میان حیوانات و نقوش آبستره و تجریدی که تا امروز نزد اقوام ایرانی و ترکمن ها ماندگار شده است. امروزه همه افراد با دیدن این نقوش خاص ترکمن ها را در بافته های متنوع قالی و گلیم و جاجیم بافی و انواع نمد سنتی ترکمن می توانند تشخیص دهند.

یکی از این نقوش خاص ماندگار در اذهان عموم مردم ، همان طرح شاخ قوچ که به صورت اغراق آمیز سنبل زمین و ابر در زمینه حس آسمان را تداعی می کند. نزد اقوام ترکمن یموت نمد دوطرفه نیز بافته می شده است که در آلاچیق و یورت به کار برده می شد.

خصوصیات بارز در نمد دستباف اصیل ایرانی:

مهمترین خاصیت نمد حفظ رطوبت محیط اطراف است برای این منظور از نمد دستباف ایرانی در مناطق مرطوب و شرجی استفاده می کنند. می توان گفت نمد دشمن رطوبت است. از خصوصیات بارز دیگر آن ، جنس و متریال اصلی آن پشم خالصی است که از لطافت و نرمی دارا می باشد. نشستن روی نمد پشمی دلپذیر،  لطیف و بسیار آرامش بخش است.

ارزش نمد سنتی ترکمن ممتاز را کشورهای خلیج فارس و حاشیه آنجا که آب و هوای شرجی و مرطوبی دارند بهتر می دانند و پول خوبی هم هزینه می کنند. نمد فرش سنتی برای درمان بیماری های که ناشی از رطوبت است بسیار مفید است. برای همین منظور طرفدارن بیشتری در ساکنان مناطق مرطوب جنوبی کشور دارد.

نظر مصرف کنندگان نمد دستباف:

هنگام خوابیدن روی نمد گرمای حاصل از الیاف پشمی تشدید پیدا می کند و باعث گردش خون بهتر در بدن انسان می شود. و در بهبود بیماران روماتیسمی یا کمر درد مزمن دارند می شود. به قول افرادی که دچار این بیماری های مفاصل و استخوان هستند و خود تأثیر معجزه آسا آن را مشاهده کردند، می گویند؛

« من زمانی دچار کمردرد شدیدی بودم و به توصیه پزشک متخصص ارتوپد از نمد پشمی ارگانیک  استفاده کردم. تداوم در نشستن و خوابیدن روی نمد باعث درمان کمردرد من شد.»

[hwgold-dash bcolor=”#fd7″ align=”right” ]نمد سنتی ترکمن یک محصول سالم و طبیعی است که برای تمام افراد توصیه می شود. امروزه نمد و مشتقات آن بسیار کمیاب شده است. اما هر روز به طرفدارن محصولات ارگانیک بیشتر می شود. به علت خواص درمانی و طبیعی نمد و عمر طولانی مفید که از ۵۰ تا ۷۰ سال است و قیمت ارزان علاقمندان زیادی را به خود اختصاص داده است.[/hwgold-dash]

آیا نمد قابل شستشو است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، نمد را تا زمانی که نیاز به شستن ندارد نشوید. نمد ترکمن باکیفیت و ممتاز بوی بد نمی‌دهد و اصلا شستشو نیاز ندارد. زیرا در هنگام تولید آن را با مواد شوینده ملایم شستشو میدهند تا الیاف پشمی بوی گوسفند ندهد. تفاوت نمد باکیفیت در همین جا مشخصی می شود همچنین مدت زمان ساخت آن که هر چه بیشتر باشد انسجام بافت نمد بیشتر است.

نمد قابل شستشو است به شرطی که با اجسام سخت و شوینده های قوی شستشو ندهید. همینطور از چنگ زدن و فشار بیش از حد خودداری کنید. زیرا باعث آسیب به الیاف پشمی و از هم باز شدن آن می شود. شستشوی نمد در عمر مفید آن بسیار مهم است.

خرید اینترنتی نمد سنتی ترکمن ممتاز:

نمد ترکمن

خرید اینترنتی نمد سنتی ترکمن ممتاز و با کیفیت عالی به راحتی و بصورت آنلاین صورت می گیرد. سایت پیش روی شما از معتبرترین برند های محصولات نمدی دستباف سنتی ایرانی است. با دریافت مشاوره در خصوص انتخاب محصول مورد نظر خود در کمترین زمان و مرغوبترین نوع نمد دستباف را خریداری کرده و در کوتاه ترین زمان آن را تحویل بگیرید. تحویل فوری یکی از افتخارات شرکت ماست. که رضایت مشتریان را از خرید خود دو چندان کرده است.

 

4 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر
    انواع نمد سنتی دستباف به چه صورت هست و چگونه میتوانیم نمونه های دیگر را مشاهده نماییم؟

    • سلام وقتتون بخیر
      لطفاً با راه‌های ارتباطی ما در سایت رامش نمد ارتباط برقرار نمایید.

  • سلام و عرض ادب
    نمد ترکمنی یکی از زیباترین انواع نمد می‌باشد. من در خانه باغی که داریم چند فرش نمد ترکمن انداختم و جلو خاصی به فضای خانه داده است، هر چه میگذرد طرح و رنگ نمد بهتر خود را نشان میدهد و این بخاطر کیفیت بالا هستش احسنت به این همه ذوق و هنر مردمان کشورم..با تشکر فراوان از زحمات سازده ان??❤️

  • سلام و عرض ادب
    نمد ترکمنی یکی از زیباترین انواع نمد می‌باشد. من در خانه باغی که داریم چند فرش نمد ترکمن انداختم و جلو خاصی به فضای خانه داده است، هر چه میگذرد طرح و رنگ نمد بهتر خود را نشان میدهد و این بخاطر کیفیت بالا هستش احسنت به این همه ذوق و هنر مردمان کشورم..با تشکر فراوان از زحمات سازده ان??❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *