فرش نمدی پشمی٫ فرش درست شده از پشم خالص گوسفند است. که طرح های ساده و سنتی دارد. برای درست کردن فرش نمد آن را نمی بافند. فرش های نمدی در رنگ های بسیار محدود در چند رنگ کرمی، قهوه ای، سفید وسیاه است.

مراکز تامین فرش نمدی بصورت سنتی عشایر کشور می باشد که افرادی برای فروش فرش نمدی به آن ها مراجعه کرده و این فرش ها را خریداری و بفروش می رسانند. مراکز تامین فرش نمدی در سراسر کشور وجود دارد که بدلیل ارتباط با تولید کنندگان فرش نمدی را با قیمت مناسب تری بفروش می رسانند.

مراکز تامین فرش نمدی پشمی باکیفیت

دلایل اهمیت فرش نمدی پشمی چیست؟

دلایل اهمیت فرش نمدی پشمی چیست؟ فرش نمدی بدلیل اینکه از پشم خالص تهیه می شود بسیار نرم است و از گذشته های دور برایمان بجا مانده است البته هنوز هم استفاده می شود. این فرش رطوبت را به خود جذب می کند و به همین دلیل شهرهایی که دارای هوای شرجی هستند از این فرش ها زیاد استفاده می کنند. این فرش ها مانند کولرهای مدرن امروزی در فصل بهار خنک و در فصل زمستان گرم است.

جنس پشم فرش های نمدی برای افرادی که دارای روماتیسم یا کمر درد هستند پراستفاده است. زیرا با استفاده از این فرش ها درد کمر و پا کاهش می یابد. یکی از دلایل پر اهمیت بودن نمد علاوه بر نرم بودن و فواید دیگر طولانی بودن عمر آن است. عمر یک فرش نمدی حدود ۵۰ تا۷۰ سال است.

استفاده از فرش نمد بدلیل قدمت و طرح سنتی که دارد در رستوران ها وکافه ها استفاده می شود. اهمیت فرش نمد را باید از افراد مسن پرسید زیرا از قدیم مزایای این فرش ها را می دانستند و استفاده می کردند. فرش نمدی بسیار سبک است و براحتی جابجا می شود. طرح های ساده و سنتی روی این فرش ها است که در دیدار اول افراد را به خود جلب می کند.

خرید فرش نمدی پشمی بدون واسطه

خرید فرش نمدی پشمی بدون واسطه قیمت نمد نسبت به فواید و طولانی بودن زمان درست کردن آن و طبیعی بودن آن پایین است. با وجود کم استفاده بودن فرش نمدی در ایران دلالان ایرانی آن را به کشورهای دیگر صادر می کنند. در خرید و فروش فرش نمد باید به طرح آن دقت کرد زیرا فرش های نمدی درست شده از پشم طرح انداختن روی آن سخت است همین عامل مهمی در اصل و بدل بودن آن است.

خرید فرش پشمی تا حدالمکان بدون واسطه صورت گیرد زیرا در این صورت هم قیمت پایین تری دارد و هم اینکه فرش های نامرغوب را به عنوان فرش نمد اصل به افراد نمی فروشند. بهترین مورد برای خرید بی واسطه ارتباط با فروشندگان مطمعا که اطلاعات کافی و درست از این فرش ها را می دهند و اصل آن را به فروش می رسانند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *