عرضه انواع فرش نمدی دستبافت با کیفیت و باور نکردنی صورت می گیرد. فرش نمدی دستبافت با استفاده از نمد مرغوب و با کیفیت با دست انسان انجام می گیرد و فوق العاده بافتی محکم دارد. این گونه فرش نمدی با استفاده از پشم‌ گوسفند در سایز های بزرگ و کوچک و به صورت زیر انداز ها در طرح های مختلف تولید می شود. از این فرش ها می توان در خانه های سنتی استفاده کرد.

عرضه انواع فرش نمدی دستباف

فرش نمدی چگونه تولید می شود؟

فرش نمدی چگونه تولید می شود؟ فرش نمدی یک فرش سنتی است به با دست انسان به صورت دستی انجام می گیرد و ماشینی نیست. فرش نمدی با استفاده از پشم گوسفندان و آب جوش انجام می گیرد. در بسیاری از مواقع از زرده ی تخم مرغ و صابون برای محکم شدن بافت نمد استفاده می شود.

برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که ، فرش نمدی چگونه تولید می شود؟ ، این سوال برای این است که فرش نمدی یک بافتی عجیب دارد و در این فرش پشم ها به صورت منظم به هم چسبیده اند، حال جواب این است که فرش نمدی کار دست است و با استفاده از دست و بازوی قوی انجام می پذیرد، زیرا کار سختی است و به سرعت عمل احتیاج دارند.

فرش نمدی با استفاده از پشم گوسفندان در بهار تولید می شود به این صورت که ابتدا نقش و نگار مورد نظر خود را بر روی پارچه ای طراحی می کنند. سپس پشم هایی را که با دستگاه حلاجی که به آن ترکه یا کمان حلاجی می گویند حلاجی می کنند.

این کار باعث می شود پشم بافت هایش از هم باز شود و خش و خار ها و مواد دیگری که در بین پشم است بیرون بیاید و حالت نرمی بگیرد، برای آن دسته از فرش های نمدی که طرح رنگی دارد بعد از اینکه حلاجی شدند به سمت محل رنگرزی می روند و در رنگ های مختلفی ، عمل رنگرزی بر روی آنها صورت می گیرد.

بعد از اینکه خشک شدند روی طرحی که از قبل کشیده اند قرار می گیرد که به این پارچه، پارچه ی کرباس می گویند، سپس آن را می پیچند و آب جوش را روی آن می ریزند بعد از آن نمد را می مالند و با فشار مداوم بر روی آن نمد تولید می شود. فرش نمدی اتاق کودک هم به این طریق تولید می شود و طبیعی است و دارای هیچ مواد پلاستیکی نمی باشد و باید از آن مراقبت کرد.

بهترین روش برای شستشو انواع فرش نمدی

بهترین روش برای شستشو انواع فرش نمدی نمد ها یک فرش های دستبافت سنتی در ایران هستند. به این ها نمد سنتی یا فوتر می گویند، برخلاف فرش های دستبافت که از نخ پنبه تولید می شوند نمد ها از پشم گوسفند تولید می شوند و بافتی محکم تر دارند.

بهترین روش برای شستشو انواع فرش نمدی این است که، فرش نمدی پشمی ، را صلا نباید از آب گرم یا جوش استفاده کرد، زیرا باعث می شود بافت های آن از هم باز و خراب شوند، ابتدا باید آب سرد روی آن ریخت تا کاملا خیس بخورد، سپس باید آن را با مواد شوینده ی مناسب آرام شست اصلا نباید برای شستن از فرچه استفاده کرد یا هر چیزی که به بافت آن آسیب بزند و نباید با دست آن را چنگ زد و یا با آن خشن برخورد کرد زیرا باعث آسیب به نمد می شود.

نمد ها حساس هستند و ملایم باید با آن برخورد، کرد و برای خشک کردن آن نباید از اتو و یا ماشین های خشک شویی استفاده کرد باید ابتدا آن را بر روی سطوح شیب رو به آفتاب پهن کرد تا کم کم آب آن چکیده و خشک شود.

شرکت بازرگانی فرش نمدی دستباف

شرکت بازرگانی فرش نمدی دستباف شرکت بازرگانی فرش نمدی دستبافت این محصول را با کیفیت بالا و در طرح های سنتی و مدرن و فانتزی با طرح های دایره ای، مستطیل و بیضی شکل ارائه می دهد. فرش های نمدی برای استفاده در مکان هایی که رفت آمد زیاد است کاربرد زیادی دارند.

زیرا علاوه بر اینکه با رفت آمد برخلاف فرش های ماشینی خراب نمی شوند بلکه با فشار بر روی آن عمر این فرش زیاد تر می شود. فرش های نمدی برای استفاده در هر مکانی تولید شده اند از جمله مکان های مدرن و لاکچری، مکان های سنتی و اتاق کودکان، فرش نمدی فانتزی از این مورد است زیرا با طرح های فانتزی و عروسکی توجه ی کودکان را جلب می کند.

شرکت بازرگانی فرش نمدی سعی می کند فرش های نمدی را با کیفیت عرضه کند، و بافت های آن را مقاوم می سازد تا با شستشو از بین نرود و آسیب نخورد. این فرش ها از پشم طبیعی تولید می شوند. و پلاستیکی نیستند، و ظاهر سنتی آن توجه ی علاقه مندان به طرح های سنتی را به خود جلب می کند.

مزایا خرید عمده انواع فرش نمدی دستباف

مزایا خرید عمده انواع فرش نمدی دستباف مزایا خرید عمده انواع فرش نمدی دستباف زیاد است، از جمله این که فرش نمدی دست بافت به علت اینکه طبیعی است نرم هستند و زبر نیستند، علاوه بر نرمی و لطیف بودن آن دارای فواید درمانی هم هست، شاید تعجب کرده باشید اما فواید درمانی آن آنقدر زیاد است که طرفدار زیادی دارند از جمله کشور های حاشیه ی خلیج فارس، فرش های نمدی به علت این که از پشم طبیعی گوسنفدان تهیه شده است، آب را از خود عبور نمی دهد و کاملا جذب می کند و رطوبت های اطراف خود را جمع می کند.

این نمد ها گردش خون را تسریع می کند و درد های استخوان و عضله ها را بهبود می بخشد و دشمن اصلی کمر درد است با خوابیدن بر روی این نمد ها علاوه بر این که نرم هستند، درد های عضله ای را سریع بهبود می بخشند، جالب است که بدانید چادر های عشایر ها را با نمد می سازند برای مواقعی که باران می آید و هوا گرگ و میش است، آب از چادر عبور نکند. و محیط گرم و امنی را برای اعضای عشایر فراهم می کند.

این نمد ها علاوه بر عشایر برای اقوام ترکمن هم ارزش بالایی دارد، بخصوص برای کسانی که در محیط مرطوب و شرجی زندگی می کنند باعث می شود در طول زمان افراد بر اثر رطوبت هوا به بیماری رماتیسم مبتلا نشوند زیرا رطوبت را به خود جذب می کند. فرش نمدی لاکچری علاوه بر زیبایی و مدرن بودن آن دارای این فواید درمانی هم نیز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *