زیرانداز نمدی دایره‌ای

نمد یکی از محصولات بسیار قدیمی و پرکاربرد در بین عشایر می باشد . استفاده از نمد دارای خواص بسیاری است .به خصوص برای مکان هایی که دارای رطوبت است، نمد باعث می‌شود تا رطوبت را به خود جذب کند . بنابراین در مکان های که هوا شرجی و یا مرطوب است بسیار کاربرد دارد . زیرانداز نمدی سنتی از جمله زیرانداز هایی است که در بین عشایر تهیه و تولید می‌شود. به خصوص در استان کرمانشاه اینگونه زیراندازها را می‌توان به وفور پیدا کرد.

زیرانداز نمدی دایره‌ای

 

راهنمای انتخاب زیرانداز نمدی سنتی مرغوب

نمد گلدوزی شده درجه یک

 

برای انتخاب زیرانداز نمدی مرغوب باید دقت کنید که از چه نوع پشمی در آن استفاده شده است. معمولاً پشم گوسفندان دارای مرغوبیت زیادی هستند. نمد را با پشم خالص تهیه می‌کنند. این گونه نمد ها نرم و لطیف هستند.

نمد به طریقه سنتی و با روش نمد مالی تهیه می شود. در این روش فشار و رطوبت و حرارت باعث می‌شود تا نمد تولید شود. قیمت نمد به نسبت قیمت فرش ها و دیگر زیرانداز ها ارزان تر است .زیرا که تولید آن راحت تر می باشد.

انواع زیرانداز نمدی در شکل ها و طرح های متفاوت تهیه و تولید می‌شود و همانند قالی های دستباف طرح ها و نقش های اصیل ایرانی را شامل می شود. عمر مفید یک نمد معمولاً بین ۵۰ تا ۶۰ سال می باشد.

برای اینکه زیرانداز نمدی مرغوب را تهیه کنید، باید به فشردگی الیاف و پرز های آن توجه کنید. باید این فشردگی زیاد باشد و نمد حالت سفتی داشته باشد .همچنین پشمی که در آن استفاده شده است، بدون خرابی باشد.

اگر نمد را بشویید ،نباید حالت تکه‌تکه شود و حالت خود را نباید از دست دهد . رنگ نمد نباید بر اثر شستشو از بین برود. توزیع زیرانداز نمدی توسط کارخانه های نمد سازی و فروشگاه ها و قالی فروشی ها انجام می شود.

بازار پخش زیرانداز نمدی سنتی درجه یک

زیرانداز نمدی سنتی دو متری

 

زیرانداز نمدی اصیل را می توانید از عشایر و کارگاه های نمد سازی دستی تهیه کنید .اینگونه زیراندازها دارای طرفداران خاصی است. البته در ایران نمد چندان طرفداری ندارد .

اما برای صادر کردن به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی این گونه نمدها خواهان زیادی دارند. زیراندازهای نمدی خواص درمانی نیز دارند و بسیاری از افراد به دلیل این خاصیت درمانی است که آن را تهیه می‌کنند.

اگر فرد دچار کمردردهای مزمن است ،می‌تواند زیرانداز نمدی را تهیه کند و بر روی آن بخوابد و بعد از مدتی کمردرد فرد بهتر میشود .همچنین در سال‌های اخیر فروش زیراندازهای نمدی از طریق اینترنتی و غیر حضوری نیز امکان پذیر شده است و بسیاری از شرکت ها اقدام به فروش غیرحضوری این محصول مرغوب نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *