زیرانداز نمدی از محصولات سنتی ایران است که با استفاده از پشم مرغوب گوسفند تولید می‌گردد. این زیر انداز علاوه بر زیبایی ظاهری و دوام و استحکام، به دلیل کیفیت بالای الیاف ارگانیک دارای خواص درمانی نیز هستند و از بروز مشکلاتی چون کمردرد جلوگیری می‌کند. تولید این محصول در شهرهای مختلف کشور انجام می‌شود و قیمت عمده زیرانداز نمدی مرغوب با توجه به مواردی چون کیفیت طراحی و ابعاد زیرانداز مشخص می‌گردد.

قیمت عمده زیرانداز نمدی مرغوب

روش تهیه زیرانداز نمدی از پشم

روش تهیه زیرانداز نمدی از پشم

برای تهیه زیرانداز نمدی از پشم استفاده می‌شود. پشم الیافی طبیعی است که دارای خاصیت مجعدی است و به همین دلیل برای تهیه زیرانداز سنتی از این الیاف نیاز به راه‌اندازی دار یا هر ابزار برای بافت تار و پود وجود ندارد. بلکه پشم و برخی ترکیبات دیگر چون صابون‌های ارگانیک که در تهیه نمد استفاده می‌شود طی فرآیندهای حرارتی و فشار مکانیکی به شکل یک منسوجات شکل دار در می‌آید.

در تهیه و طراحی زیرانداز نمدی، عموماً از پشم چیده شده گوسفند در فصل بهتر استفاده می‌شود که دارای تار بلند و کیفیت مرغوب است. پشم پس از چیده شده و شسته شدن، خشک می‌شود. پشم‌هایی که قرار است در طرح زیرانداز استفاده شود با رنگ‌های طبیعی، رنگ‌آمیزی می‌گردد. سپس از یک پارچه باکیفیت به عنوان اساس کار استفاده می‌شود و پشم‌های رنگی در طرح مورد نظر بر روی پارچه چیده شده و پشم حلاجی شده ساده بر روی آن قرار داده می‌شود.
در مرحله بعد برای شکل دادن و سفت شدن نمد، فرآیند نمدمالی انجام می‌شود. این کار بسته به ابعاد زیرانداز توسط یک یا دو نمدمال حرفه‌ای انجام می‌شود. نمد مال به صورت ممتد از آب داغ بر روی سطح کار استفاده می‌کند و سپس عملیات فشرده سازی انجام می‌شود. این مراحل چندین مرتبه تکرار می‌شود تا زیرانداز نمدی داری ساختاری محکم و منسجم گردد.

تولید مستقیم زیرانداز نمدی مرغوب

تولید مستقیم زیرانداز نمدی مرغوب

تولید مستقیم زیرانداز نمدی مرغوب در شهرهای مختلف کشور ما به ویژه شهرهای شمالی و غربی توسط هنرمندان و نمدمالان متخصص و باتجربه انجام می‌شود. بسته به فرهنگ و آداب و رسوم هر شهر، طرح‌های کار شده بر روی انواع نمد متفاوت است. اما عموماً این طرح‌ها الهام گرفته از طبیعت هستند.

به دلیل ویژگی‌های ممتاز محصولات نمدی مانند شکیل بودن و دوام، پخش زیرانداز نمدی مرغوب و با کیفیت توسط مراجع متعددی انجام می‌شود. بازار خرید و فروش بدون واسطه انواع محصولات نمدی یکی از معتبرترین این مراجع است که انواع زیرانداز نمدی خاکستری و طرح‌دار را با قیمت مقرون به صرفه و در تنوع بالایی از حیث ابعاد و رنگ عرضه می‌نماید و شرایط خرید آسان این محصولات سنتی و زیبا را برای تمامی علاقمندان ایجاد نموده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *