تولید فرش با استفاده از نمد، از دیرباز رایج بوده است. نمد فرش برجسته سنتی، جزو کالاهای صادراتی است که هرساله به کشور های خارجی صادر می شود. نمد فرش ها، خاصیت های فراوانی دارند که از نظر علمی نیز ثابت شده است و این ویژگی، مخاطبین بسیاری را در سراسر جهان به این کالای ارزشمند، مجذوب می کند. صادرات نمد فرش برجسته سنتی ایرانی

توضیح کلی درباره نمد فرش برجسته سنتی

توضیح کلی درباره نمد فرش برجسته سنتی خواص نمد، از نظر پزشکان نیز تایید شده است. برای کاهش درد مفاصل، کمر درد و حتی پا درد، استفاده از نمد، توصیه می شود. فرش هایی که از جنس نمد، تولید می شوند؛نه تنها با کیفیت تر هستند، بلکه از تنوع و جذابیت بیشتری نیز برخوردارند.

برای تولید فرش، با استفاده از نمد، زمان زیادی صرف می شود؛ که این زمان مصرف شده، تاثیر بسزایی بر کیفیت فرش تولید شده خواهد داشت. از دیرباز، افرادی که اقدام به تولید نمد فرش، می کردند، طرح های خاصی را بر روی آن ها بوجود می آودند. نقش هایی چون: نقش گوزن، آهو و طاووس، نمونه هایی از این نقش ها هستند که تنها ایرانیان را وجد می آورد، بلکه گردشگرانی از کشورهای دیگر را نیز، شگفت زده می کند.

نمد فرش ها، از آنجایی که رطوبت پذیر نیستند، در برابر شستشو، بافت خود را از دست نمی دهند و رسیدن آب به آنها باعث از بین رفتن آنها نمی شود.برای تولیداین نوع فرش ها، از رنگ های طبیعی استفاده می شود که جذابیت این فرش ها را دو چندان می کند؛ چرا که، بعد از استفاده مکرر از آنها، نه تنها رنگ و رو رفته نمی شوند، بلکه رنگ آنها شفاف تر و باز تر می شود.

اگر تا به حال اقدام به بلند کردن فرش های ماشینی کرده باشید، در جریان سنگینی آنها هستید؛ اما، لازم به به ذکر است که فرش های نمدی بسیار سبک هستند و جابه جایی آنها نیز، بسیار راحت تر می باشد.

تولید کندگان نمد فرش ها، برخی را با طرح های ساده و برخی را با طرح های برجسته تولید می کنند. معمولا نمد فرش هایی با نقش برجسته، در نظر مخاطب، جذابیت بیشتری دارد. همانطور که بیان شد، نمد فرش ها، نه تنها در ایران، بلکه در جهان، دارای مخاطب است؛ بنابراین، هرساله صادرات نمد برجسته، به کشور های دیگر صورت می گیرد.

سفارش کلی نمد فرش برجسته سنتی

سفارش کلی نمد فرش برجسته سنتی اگر مایل به خرید این نمد فرش های زیبا هستید، می توانید اقدام به سفارش نمد سنتی، کنید. . قیمت این نوع فرش ها، بسته به اندازه آن ها متغیر است. فرش هایی که وسعت بیشتری دارند، برای تولید آنها نمد بیشتری مصرف شده، پس، قیمت بیشتری را طلب می کند. تولید کنندگان این نوع فرش، همواره، آماده خدمت رسانی به دوست داران این فرش ها هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *